ГЛОБАЛНИ ПЛАН РАДА ДЕФЕКТОЛОГА
| Активности | Време | Начин | Учесници | Одговорна | |
| реализације | реализације | Особа | |||
| Непосредан | Индивидуалан рад на | родитељи, | реедукатор | ||
| рад са | свакодневно | стимулацији | стручни | ||
| ученицима | психомоторног развоја | сарадници | |||
| ,кроз часове реедукације и | |||||
| корективно –превентивних | |||||
| вежби и игара | |||||
| Подршка | почетак , | Избор наставних средстава, | Реедукатор | реедукатор | |
| установама | током и крај | метода и самог приступа у | стручни | ||
| шклске године | раду са децом | сарадници | |||
| Праћење и | август | учешће у изради и | стручни тим за | директор | |
| вредновање | током школске | реализацији школског | ШРП | стручни тим | |
| рада школе | развојног плана | за ШРП | |||
| године | стручни тим за | ||||
| Евалуација ИОП-а | инклузивно | ||||
| образовање | |||||
| Инструктивно | свакодневно | помоћ у изради ИОП-а | стручни тим за | реедукатор | |
| педагошки рад | саветодавни рад пружање | инклузију | |||
| са | подршке у стручним | ||||
| наставницима | упутствима упућивање на | ||||
| стручну литературу | |||||
| Сарадња са | по потреби | саветодавни рад, разговор, | педагог, | реедукатор | |
| родитељима | присуство родитељским | психолог | |||
| састанцима | |||||
| Рад на | током године | праћење нових сазнања из | стручни | реедукатор |
| стручном | подручија рехабилитације и | сарадници у | ||
| усавршавању и | њихова примена у | другим школама | ||
| истрживачком | наставном и школском раду | институције | ||
| подручију | ||||
| Учешће на стручним | ||||
| скуповима, семинарима, | ||||
| секцијама | ||||
| Учешће у раду | током године | стручни тим за ШРП, | чланови тимова, | реедукатор |
| стручних | стручни тим за инклузију, | наставници | ||
| органа | ||||
| стручно веће за разредну | ||||
| наставу , | ||||
| наставничко веће,стручни | ||||
| актив дефектолога,стручни | ||||
| тим за | ||||
| самовредновање,стручни | ||||
| тим за израду школског | ||||
| програма,педагошки | ||||
| колегијум | ||||
| Сараднња са | током године | особа од поверења у | стручни | реедукатор |
| ужом и широм | интерресорној комисији | сарадници, | ||
| друштвеном | члан стручног тима у седам | институције | ||
| заједницом | ||||
| редовних школа | ||||
| сарадња са центром за | ||||
| социјални рад и домом | ||||
| здравља | ||||
| Припрема за | свакодневно | израда наставних листића | наставници, | реедукатор |
| рад | за свако дете | психолог, | ||
| конкретан материјал за рад | педагог | |||
| по мери детета | ||||
| упознавање дететових јаких | ||||
| и слабих страна | ||||
| Вођење | свакодневно | писање индивидуалних | реедукатор | |
| документациј | картона, | |||
| вођење дневника рада | ||||
| Извештавање | децембар, јун | путем извештаја о раду | реедукатор | |
ГЛОБАЛНИ ПЛАН РАДА ЛОГОПЕДА
| Активности | Време | Начин | Учесници | Одговорна |
| реализације | реализације | Особа | ||
| Непосредан | Индивидуалани | родитељи, | Логопед | |
| рад са | свакодневно | рад | стручни | |
| ученицима | сарадници | |||
| Подршка | почетак , | Избор наставних средстава, | стручни | Логопед |
| установама | током и крај | метода и самог приступа у | сарадници | |
| шклске године | раду са децом | |||
| Инструктивно | свакодневно | помоћ у изради ИОП-а | стручни тим за | Логопед |
| педагошки рад | саветодавни рад пружање | инклузију | ||
| са | подршке у стручним | |||
| наставницима | упутствима упућивање на | |||
| стручну литературу | ||||
| Сарадња са | по потреби | саветодавни рад, разговор, | педагог, | Логопед |
| родитељима | психолог | |||
| Рад на | током године | праћење нових сазнања из | стручни | Логопед |
| стручном | подручија логопедског | сарадници у | ||
| усавршавању и | третмана | другим школама | ||
| истрживачком | Учешће на стручним | институције | ||
| подручију | ||||
| скуповима, семинарима, | ||||
| секцијама | ||||
| Учешће у раду | током године | стручни тим за ШРП, | чланови тимова, | Логопед |
| стручних | стручни тим за инклузију, | наставници | ||
| органа | ||||
| ву , | ||||
| наставничко веће,стручни | ||||
| актив дефектолога, | ||||
| Сараднња са | током године | стручни | логопед | |
| ужом и широм | члан стручног тима у седам | сарадници, | ||
| друштвеном | ||||
| редовних школа | институције | |||
| заједницом | ||||
| Припрема за | свакодневно | конкретан материјал за рад | наставници, | Логопед |
| рад | по мери детета | психолог, | ||
| педагог | ||||
| Вођење | свакодневно | писање индивидуалних | Логопед | |
| документациј | картона, | |||
| вођење дневника рада | ||||
| Извештавање | децембар, јун | путем извештаја о раду | Логопед | |
ГЛОБАЛНИ ПЛАН РАДА ЛОГОПЕДА У ПОДРШЦИ ДРУГИМ ШКОЛАМА
| Активности | Време | Начин | Учесници | Одговорна |
| реализације | реализације | Особа | ||
| Непосредан | Индивидуалани | родитељи, | Логопед | |
| рад са | свакодневно | рад | стручни | |
| ученицима | сарадници | |||
| Подршка | почетак , | Избор наставних средстава, | стручни | Логопед |
| установама | током и крај | метода и самог приступа у | сарадници | |
| шклске године | раду са децом | |||
| Инструктивно | свакодневно | помоћ у изради ИОП-а | стручни тим за | Логопед |
| педагошки рад | саветодавни рад пружање | инклузију | ||
| са | подршке у стручним | |||
| наставницима | упутствима упућивање на | |||
| стручну литературу | ||||
| Сарадња са | по потреби | саветодавни рад, разговор, | педагог, | Логопед |
| родитељима | психолог | |||
| Рад на | током године | праћење нових сазнања из | стручни | Логопед |
| стручном | подручија логопедског | сарадници у | ||
| усавршавању и | третмана | другим школама | ||
| истрживачком | Учешће на стручним | институције | ||
| подручију | ||||
| скуповима, семинарима, | ||||
| секцијама | ||||
| Учешће у раду | током године | стручни тим за ШРП, | чланови тимова, | Логопед |
| стручних | стручни тим за инклузију, | наставници | ||
| органа | ||||
| ву , | ||||
| наставничко веће,стручни | ||||
| актив дефектолога, | ||||
| Сараднња са | током године | стручни | логопед | |
| ужом и широм | члан стручног тима у седам | сарадници, | ||
| друштвеном | ||||
| редовних школа | институције | |||
| заједницом | ||||
| Припрема за | свакодневно | конкретан материјал за рад | наставници, | Логопед |
| рад | по мери детета | психолог, | ||
| педагог | ||||
| Вођење | свакодневно | писање индивидуалних | Логопед | |
| документациј | картона, | |||
| вођење дневника рада | ||||
| Извештавање | децембар, јун | путем извештаја о раду | Логопед | |
ГЛОБАЛНИ ПЛАН РАДА ДЕФЕКТОЛОГА У ПОДРШЦИ РЕДОВНИМ ШКОЛАМА
| Активности | Време | Начин | Учесници | Одговорна | |
| реализације | реализације | Особа | |||
| Непосредан | Индивидуалан рад на | родитељи, | реедукатор | ||
| рад са | свакодневно | стимулацији | стручни | ||
| ученицима | психомоторног развоја | сарадници | |||
| ,кроз часове реедукације и | |||||
| корективно –превентивних | |||||
| вежби и игара | |||||
| Подршка | почетак , | Избор наставних средстава, | Реедукатор | реедукатор | |
| установама | током и крај | метода и самог приступа у | стручни | ||
| шклске године | раду са децом | сарадници | |||
| Праћење и | август | учешће у изради и | стручни тим за | директор | |
| вредновање | током школске | реализацији школског | ШРП | стручни тим | |
| рада школе | развојног плана | за ШРП | |||
| године | стручни тим за | ||||
| Евалуација ИОП-а | инклузивно | ||||
| образовање | |||||
| Инструктивно | свакодневно | помоћ у изради ИОП-а | стручни тим за | реедукатор | |
| педагошки рад | саветодавни рад пружање | инклузију | |||
| са | подршке у стручним | ||||
| наставницима | упутствима упућивање на | ||||
| стручну литературу | |||||
| Сарадња са | по потреби | саветодавни рад, разговор, | педагог, | реедукатор | |
| родитељима | присуство родитељским | психолог | |||
| састанцима | |||||
| Рад на | током године | праћење нових сазнања из | стручни | реедукатор |
| стручном | подручија рехабилитације и | сарадници у | ||
| усавршавању и | њихова примена у | другим школама | ||
| истрживачком | наставном и школском раду | институције | ||
| подручију | ||||
| Учешће на стручним | ||||
| скуповима, семинарима, | ||||
| секцијама | ||||
| Учешће у раду | током године | стручни тим за ШРП, | чланови тимова, | реедукатор |
| стручних | стручни тим за инклузију, | наставници | ||
| органа | ||||
| стручно веће за разредну | ||||
| наставу , | ||||
| наставничко веће,стручни | ||||
| актив дефектолога,стручни | ||||
| тим за | ||||
| самовредновање,стручни | ||||
| тим за израду школског | ||||
| програма,педагошки | ||||
| колегијум | ||||
| Сараднња са | током године | особа од поверења у | стручни | реедукатор |
| ужом и широм | интерресорној комисији | сарадници, | ||
| друштвеном | члан стручног тима у седам | институције | ||
| заједницом | ||||
| редовних школа | ||||
| сарадња са центром за | ||||
| социјални рад и домом | ||||
| здравља | ||||
| Припрема за | свакодневно | израда наставних листића | наставници, | реедукатор |
| рад | за свако дете | психолог, | ||
| конкретан материјал за рад | педагог | |||
| по мери детета | ||||
| упознавање дететових јаких | ||||
| и слабих страна | ||||
| Вођење | свакодневно | писање индивидуалних | реедукатор | |
| документациј | картона, | |||
| вођење дневника рада | ||||
| Извештавање | децембар, јун | путем извештаја о раду | реедукатор | |
ПЛАН РАДА СТРУЧНОГ ВЕЋА ЗА РАЗРЕДНУ НАСТАВУ
| Септембар |
Договор о броју седница,времену одржавања,садржајима и подели задужења за наредну школску годину; Организација наставе,изб.предмети Организовање излета,посета позоришту; Организација и реализација допунске наставе |
учитељи |
| октобар | Уређење и оплемењивање школског простора | учитељи |
| новембар | Договор о новогодишњој приредби | учитељи |
| децембар |
Договор о прослави Св.Саве,анализа успеха и дисциплина ученика на крају првог полугодишта Приредба за Нову годину |
учитељи |
| јануар |
Приредба за Св.Саву, (Дани дефектолога-уколико дозволе финасијска средства) |
учитељи |
| фебруар | Посета позоришту и галерији слика, припрема ученика за осмомартовску приредбу | учитељи |
| Март-април | Организовање изложбе за Ускрс | учитељи |
| Мај |
Припреме и организација приредбе за Дан школе, Излет, екскурзија у Специјални резерват природе Засавица |
учитељи |
| Јун | Анализа успеха на крају школске године,анализа успеха на спортским такмичењима | учитељи |
| Током школске године | Припрема и организација рада у оквиру наставних ваннаставних активности са децом мигрантима | учитељи |
| ОДЕЉЕНСКИ СТАРЕШИНА Глобални план рада одељенског старешине | ||||||
| ОРГАНИЗАЦИОНА ПРОБЛЕМАТИКА | ||||||
| Време | Начин реализације | Учесници | Одговорна | |||
| Активност | реализације | особа | ||||
| Организација рада у | септембар | -писање плана | Разредни | разредни | ||
| одељењу | рада | старешина,с | старешина | |||
| тручно | ||||||
| веће,стручн | ||||||
| и сарадници | ||||||
| Договор о начину и | септембар | -писање плана | Разредни | разредни | ||
| садржају рада за текућу | рада | старешина,с | старешина | |||
| годину | тручно | |||||
| веће,стручн | ||||||
| и сарадници | ||||||
| Анализа успеха у току | децембар, | -извештавње | Разредни | разредни | ||
| године | јун | стручних већа | старешина,с | старешина | ||
| тручно | ||||||
| веће,стручн | ||||||
| и сарадници | ||||||
| Родитељски састанци | септембар | -одржавање | Разредни | разредни | ||
| децембар, | родитељских | старешина | старешина | |||
| састанак | ||||||
| Стручна | ||||||
| март, | ||||||
| служба | ||||||
| јун | ||||||
| Индивидуални разговори | током | Разговор | Разредни | разредни | ||
| са родитељима | године | старешина | старешина | |||
| Стручна | ||||||
| служба | ||||||
| директор | ||||||
| Анализа успеха и | током | Разговори,инструк | Разредни | разредни | ||
| инструктивни рад са | године | ције.упућивање у | старешина | старешина | ||
| родитељима | надлежне службе | Стручна | ||||
| служба | ||||||
| директор | ||||||
| Вођење Дневника | током | Редовно писање | Разредни | разредни |
| године | дневника | старешина | старешина | |
КОРЕКТИВНО ПРЕВЕНТИВНЕ ВЕЖБЕ И ИГРЕ
Корективно-превентивне вежбе и игре су обавезне индивидуалне ваннаставне активности.
Третман корективно превентивних вежби и игара намењен је ученицима са дефицитом у моторном и когнитивном функционисању чији је основни циљ да спрече настанак могућих деформитета и обезбеде правилан развој детета. Утичу на правилан раст и развој ученика, јачају отпорност организма и позитивно утичу на опште моторно стање и функционисање, како у школском окружењу тако и ван њега.
Корективно превентивне вежбе и игре имају за циљ превенцију настајања деформитета,индентификацију и корекцију постојећих функционалних деформитета коштано-зглобног система код ученика основно школског узраста.Овим активностима се постиже правилнији раст и развој ученика,те постављају предуслови за њихово квалитетније функционисање у школској сердини и лакше савладавање предвиђених школских обавеза. Подиже се ниво свести о значају физичке активности и хигијене у веома хетерогеној популацији.
Задаци:
-Допринос развоју и богаћењу сензомоторног и психомоторног искуства.
-Развој когнитивних, мотрних и говорно-језички способности, које ће омогућити максимално могуће укључивање и учествовање ученика у наставном процесу.
-Подизање мотивације за учење и рад.
-Развој самопоуздања и формирање позитивне слике о себи и свом телу код ученика што доприноси бољој комуникацији и социјализацији ученика.
-Допринос постизању успеха у школи .
-Развијање креативности кроз покрет и игру.
-Пружање подршке породици обезбеђивањем стручне помоћи у школи.
Исходи:
-Потпуније сензомоторно и психомоторно искуство.
-Складније извођење општих моторних способности( груба и фина моторичка спретност).
-Диференцијација мишићног тонуса.
-Боља координација покрета.
-Јаснији доживљај тела у објективном, гестуалном и манипулативном простору.
-Складније праксичко функционисање.
-Контрола постуралног става.
-Одржавање ментално-хигијенске равнотеже.
-Побољшање вербалне и невербалне комуникације.
-Боље когнитивно функционисање.
-Усвајање социјалних и адаптивних вештина
![]() |
|
![]() |
![]() |
ЛИКОВНА КУЛТУРА
Циљ наставе ликовне културе је подстицање и развијање стваралачког мишљења и овладавање визуелним вештинама.
Основни задаци су:
- развијање способности ученика за опажање елемената,
- стицање услова да ученици користе и упознају се са различитим техникама ликовног израза,
- развијање моторичких и мисаоних способности,
- визуелно запажање, сазнање, мишљење, изражавање, развијање игре са предметима,
развијање свестране личности,
- формирање моралних и естетских односа.
Реедукација психомоторике
Реедукација психомоторике подразумева рад са ученицима на општим и специфичним вежбама. Вежбе опште реедукације обухватају вежбе за доживљај телесне целовитости, гестуалног и објективног простора, вежбе латерализованости, вежбе за уједначавање тонуса, осамостаљивање и координацију покрета, вежбе за уочавање и препознавање ритмова и процену трајања времена, вежбе за контролу импулсивности, вежбе релаксације, док вежбе специфичне реедукације обухватају вежбе за дисграфију, дислатерализованост, дизартрију, дискалкулију, дисгнозију, хиперкинетичко понашање и смиривање тикова као и вежбе у сврху стимулисања психомоторике. Циљ предмета је достизање оптималног нивоа интеграције чулних информација, развоја аудитивних, визуелних и тактилно- кинестетичких функција, оптималног психомоторног развоја, когнитивних способности, вербалне и невербалне комуникације, социјалних и практичних вештина. Сам предмет је организован кроз индивидуалне вежбе за ученике од 1. до 8. разреда и групне вежбе за ученике од 1. до 4. разреда.
.jpg)







